Hjem > Stott oss > Sporsmal og svar > Spørsmål og svar om verveaktiviteter

Spørsmål og svar om verveaktiviteter

Hvordan kan jeg kjenne igjen en verver fra Leger Uten Grenser?

Våre ververe går alltid med ID-kort, samt vest eller t-skjorte med Leger Uten Grenser-logo. På ID-kortet er bilde, navn, utløpsdato, informasjon om prosjektkoordinator og kontaktinfo til Giverservice.

Slik ser ID-kortet ut:

ID-kort til Leger Uten Grensers ververe
ID-kortets forside til venstre. ID-kortets bakside til høyre.

 

Navn på våre projsektkoordinatorer

Navnet på prosjektkoordinatoren til ververen du møter, står på baksiden av kortet.

  • Bergen, verving på gate: Kanak Saha, mob: 462 42 85
  • Bergen, dør-til-dør-verving: Patrik Frydenlund, mob: 958 87 360
  • Kristiansand: Rikke Iversen, mob: 980 88 028
  • Lillehammer: Zarak Jan, mob: 922 41 108
  • Oslo, verving på gate: Abba Toure, mob: 948 59 264
  • Oslo, dør-til-dør-verving: Zarak Jan, mob: 922 41 108
  • Stavanger: Sharam Ibrahimi, mob: 458 12 119
  • Tromsø: Ken Inge Thorheim, mob: 940 12 490
  • Trondheim: Jonas Forsberg, mob: 908 10 005

Slik blir du fast giver på gata eller døra hjemme hos deg

Dette er prosessen når en av våre ververe oppretter en fast giver-avtale. Husk at du når som helst kan ringe Giverservice om du har behov for å endre på avtalen din.

  1. Du signerer en fast giver-avtale med vår verver
  2. Du mottar umiddelbart en SMS med bekreftelse
  3. Innen 2 timer mottar du en e-post fra oss
  4. Avtalen blir opprettet som AvtaleGiro i din nettbank
  5. Innen 4 - 7- dager mottaer du et velkomstbrev i posten

Andre spørsmål om gate- og dør-til-dør-verving

For å registrere deg som fast giver, ber våre ververe om navn, adresse, e-post og fødselsdato. Om du oppretter avtale med signatur på et av våre nettbrett, trenger vi også kontonummer.

Du kan enten bli bedt om å signere med BankID, eller med digital signatur på et av våre nettbrett. Våre ververe bruker kun nettbrett til signering.

Det ville ikke vært lønnsomt for oss å ansette ververe for å ta imot engangsbeløp.

Ververe du møter på gata eller som ringer på døra di, er ansatt for å verve nye faste givere til vårt arbeid. Faste givere gir oss den økonomiske forutsigbarheten vi trenger for å kunne rykke raskt ut når et medisinsk, humanitært behov oppstår – som ved en krise, krig eller konflikt.

I tillegg til støtte fra faste givere, mottar vi også støtte i form av engangsbeløp - og vi setter pris på hver eneste krone. Vi driver altså andre og mer kostnadseffektive former for innsamling av engangsbeløp, i tillegg til vervevirksomheten.

Dersom du ønsker å gi et engangsbeløp, kan du enkelt vippse til 2177 eller gi et bidrag via skjema.

Grunnet personvern er det ikke tillatt for oss å lagre informasjon om husstander og hvorvidt de er besøkt tidligere. Derfor er det dessverre ikke mulig å reservere husstander mot besøk. Det skal imidlertid gå en del tid fra vi besøker en husstand til vi er i samme nabolag igjen.

Har du opplevd å få ververe på døra flere ganger innen kort tid, har det skjedd en feil og vi beklager. Det skal gå en del tid fra vi besøker en husstand til neste gang du får besøk.

Har du mulighet til å gi oss informasjon om hva du har opplevd? Send oss en tilbakemelding.

Ververne våre har tydelige regler for fremgangsmåte og oppførsel på gaten. Vi benytter oss ikke av eksternt byrå for våre ververe. Alle ansatte får grundig opplæring, fast lønn og ingen får provisjon.

Har du tilbakemeldinger om våre ververe? Send oss en tilbakemelding.