HR- og økonomi ansvarlig

HR/økonomi-ansvarlig i Leger Uten Grenser innebærer å være personal- og økonomiansvarlig med administrative oppgaver i et av våre prosjekter.

Elise Blanchard

Akkurat nå har vi behov for HR/økonomiansvarlige i prosjektene våre rundt om i verden

Som HR/økonomiansvarlig blir du plassert i et konkret prosjekt, hvor du jobber med et bredt spekter av oppgaver innen personal, administrasjon og økonomi. Det innebærer alt fra kontraktsavslutning til rekruttering, onboarding, opplæring, evalueringer, veiledning og karriereutvikling. 

Når det gjelder økonomi, har du ansvaret for prosjektets økonomistyring, inkludert utarbeidelse og oppfølging av budsjett, tilsyn med regnskap, og kontanthåndtering. 

Ansvarsområder:

HR:

  • Implementere relevante retningslinjer, og sikre en høy standard av HR-rapportering 
  • Administrere lønnsprosedyrer 
  • Lede rekrutteringsprosesser 
  • Passe på at interne reguleringer og lokale arbeidsregler/lover i landet følges opp 
  • Administrasjon og opplæring av ansatte 
  • Lage prognoser for å sikre at personellbehovene i prosjektene blir møtt 
  • Samarbeide med lokale myndigheter og andre relevante aktører når det kommer til HR- og økonomirelaterte oppgaver 
  • Være en del av ledergruppen, og bistå i avgjørelser rundt prosjektet og videre prosjektutvikling 

Økonomi:

  • Prosjektplanlegging 
  • Budsjett og finansiering 
  • Administrasjon av lønn 
  • Rapportering 
  • Utvikling av lokale administrative prosedyrer, samt personalledelse 
  • Planlegging av cash flow 

Feltblogg: Hans Peter gikk fra lederjobb på hotell til humanitært arbeid i utlandet

Kvalifikasjoner: 

  • Oppfylle de grunnleggende kriteriene vi har for alle søkere, uansett yrkesbakgrunn 
  • Relevant høyere utdanning innen HR, økonomi, og/eller ledelse eller andre relevante studier. Relevant arbeidserfaring kan erstatte utdanningskravet.    
  • Minimum to års relevant yrkeserfaring etter fullført utdanning 
  • Erfaring med å veilede, lære opp og lede andre 
  • Gode engelskferdigheter 
  • Plettfri vandel (Les mer under spørsmål og svar) 

Merk: Før du reiser på ditt første oppdrag vil du få intern opplæring i HR og administrasjon, spesielle prosedyrer, verktøy etc som brukes i Leger Uten Grensers prosjekter. Alle disse kostnadene blir dekket av organisasjonen.

Tilgjengelighet og lengde på oppdrag 

Det er en fordel om du har:  

  • Språkferdigheter – spesielt fransk og arabisk – på mellomnivå B1 eller høyere. Spansk, portugisisk og russisk kan også være nyttig 
  • Interesse for og/eller erfaring med internasjonale humanitære spørsmål, internasjonale relasjoner, antropologi og lignende 
  • Tidligere felterfaring i en lignende rolle i en frivillig organisasjon

Vi tilbyr og dekker:

  • Lønn etter Leger Uten Grensers internasjonale lønnspolicy, minimum 24 095 NOK brutto/måned, basert på stilling og erfaring 
  • Dagpenger i felt (sum varierer fra prosjekt til prosjekt)  
  • Refusjon av nødvendige vaksinasjoner 
  • Nødvendige visum og arbeidstillatelser 
  • Betalt ferie, 25 dager hvert år, 30 dager hvis du har en kontrakt på et tolv måneders oppdrag 
  • Pensjonsinnskudd på fire prosent 
  • Bosted under feltoppdraget 
  • Tur-retur transport 
  • Medisinsk forsikring, uføreforsikring og livsforsikring 
  • Psykososial oppfølging før, under og etter oppdrag 

I tillegg vil du beholde norske rettigheter når du er ute på oppdrag. 

Ønsker du å jobbe med HR og ledelse? Søk her

Mer informasjon? Send en e-post til [email protected]